Czeka Cię ważna rozprawa w sądzie? Sytuacja jest skomplikowana i delikatna, więc potrzebujesz naprawdę dobrego prawnika, który do pracy podejdzie z zaangażowaniem, a Ty będziesz dobrze czuć się w jego towarzystwie? Oto kilka najważniejszych cech, po których można poznać dobrego adwokata.
Cechy zawodowe dobrego adwokata
Adwokaci specjalizują się w różnych dziedzinach prawa oraz mogą mieć różne sposoby prowadzenia postępowania – jednak najważniejsze jest to, z jakim skutkiem walczą o prawa swoich klientów.
Zawód prawnika wymaga nie tylko znajomości kodeksów – duże znacznie ma doświadczenie. Jeżeli szukamy naprawdę dobrego specjalisty, warto poznać jakie krążą o nim opinie w Internecie lub w wśród znajomych. Podstawą jest także specjalizacja – prawo jest bardzo rozległe i nie da się być ekspertem od wszystkiego. Warto więc wybrać prawnika, który specjalizuje się w tematach, które dotyczą nas osobiście.
Adwokat powinien być też dyskretny. Chociaż zawód ten objęty jest tajemnicą zawodową, nie każda osoba buduje pożądane zaufanie. Podczas pierwszego spotkania warto więc zastanowić się, jak czujemy się w towarzystwie danego prawnika. Do innych cech zalicza się profesjonalizm – to podstawa, ponieważ zarówno klienci, jak i pracownicy instytucji państwowych pragną otaczać się osobami, które doskonale znają się na swojej pracy.
Cechy charakterologiczne dobrego prawnika
Wybierając eksperta w dziedzinie prawa, który z sukcesem poprowadzi naszą sprawę, warto zwracać uwagę nie tylko na jego kompetencje i profesjonalizm, ale też osobiste cechy charakteru – w końcu będzie to osoba, z którą będziemy rozmawiać o wyjątkowo delikatnych tematach. Dobry prawnik jest praktyczny i wie, że konkretne działania powinny być ukierunkowane na cel. Doprowadza więc do korzystnego rozwiązania sprawy bez generowania zbędnych kosztów emocjonalnych czy finansowych. Musi on też łatwo nawiązywać kontakty – nie tylko ze swoim klientem, ale też ze świadkami, pracownikami sądowymi czy instytucjami. Natomiast cecha, która jest najbardziej doceniana przez klientów to empatia – chcemy, żeby adwokat wczuł się w nasze położenie i starał się je rozumieć.